11 comentarii

Maxima zilei


Quote of the day12” Dacă nu ai dreptate și taci, ești înțelept. 

  Dacă ai dreptate și taci, ești căsătorit. „

(Sursa foto: Google +)

11 comments on “Maxima zilei

  1. … and if you’re right and you speak out loud, you’re stupid because nobody’s gonna believe you.

    De ce partea asta e întotdeauna omisă din zicale? Să fie oare din cauza formulării deloc „politically correct”…? Sau e doar gunoiul ascuns sub colţul covorului?

    • If you’re right – you should speak up, no matter what other people think of you.

      Eu zic că nu e o prostie să vorbești atunci cînd ai dreptate, ci să crezi că ești fraier că o faci…nu se poate să nu existe măcar o altă persoană care să nu vadă adevărul, dreptatea atunci cînd acestea există. Ar însemna să fii singurul deștept într-o lume de proști – și nimeni nu e atît de deștept…

      • În ziua de azi?! Prea mare încredere ai în rasa umană!

        Ştii cînd o să îngenunchez eu în faţa omului? Cînd nu va fi absolut nimeni la uşile magazinelor dimineaţa la şase, atunci cînd se anunţă „reduceri de preţuri” la tigăi…

        • Da, în ziua de azi. Încrederea nu o am în rasa umană, ci în cîțiva reprezentanți ai ei. Sunt conștientă că nu vom ajunge niciodată să fim pe deplin mulțumiți de toată lumea, pentru simplul motiv că nu suntem croiți la fel. Acceptînd asta, accept și rezultatele faptului.
          Sunt destui oameni în ziua de azi care sunt demni de admirație. Prefer să mă concentrez pe părțile bune, pe oamenii buni, nu să-mi fac viața amară (ceea ce, inevitabil, se mai întîmplă). Sunt lucruri pe care le pot schimba, altele pe care nu. Aleg să particip acolo unde pot vedea schimbarea și mă pot bucura de ea (eu și alții), nu în lupte inutile.

          But that’s me…

          • Îi cunoşti personal sau o spui din auzite? S-a difuzat vreo listă pe Discovery? Apropo, ştii că RDS au retras Discovery şi Animal Planet din grila de programe? Noroc că au anunţat abonaţii prin SMS şi aşa am aflat şi eu, fiindcă la TV nu mă mai uit de mult – cablul e la maică-mea la bloc, ea se uită (nu spun la ce anume cu preponderenţă).

            • Și personal și din auzite, de la persoane apropiate mie care cunosc cazurile cu pricina.

              Da, am auzit și am si citit posturi ale celor ce aveau programele. Eu am testat RDS doar la net; în ce privește TV-ul încă discern, nu sunt hotărîtă. Am auzit argumente contra tuturor – voi vedea ce voi alege pînă la urmă. Deocamdată stau cu antena + computer, că nu mă deranjează😉

          • P.S. Ca să răspund la adăugirea ulterioară: înţeleg că-ţi place să te limitezi, precum pisica, la sandbox-ul ce ţi-a fost oferit cu mărinimie de către „stăpîn”… Asta o poate face oricine. Nu, corecţie: asta e obligat să facă oricine. De aceea şi există conceptul de sandbox.

            • Asta este percepția ta; eu, însă, nu consider a fi nici limitată de cutia de care pomenești, nici supusă voinței vreunui stăpîn; prefer să aleg, nu să mi se impună – sunt mult prea independentă și „rebelă” de felul meu pentru așa ceva, oricum.
              Prefer să aleg luptele pe care le duc și să analizez, să observ, ca să știu unde e loc de ceva și unde nu. E mult prea real conceptul de „luptă cu morile de vînt” ca să-l ignor si asta pentru că sunt oameni care se pun contra orice: a bunului simț, a logicii, a firii etc. Cu astfel de oameni este pierdere de timp să încerci a-i face să priceapă lucruri de bază.
              De asemenea, optimistă fiind și deoarece nu sunt adepta generalizărilor, cred în faptul că nu toți suntem niște cauze pierdute. Dacă lumea se duce naibii din cauza unora, asta nu înseamnă că nu putem, totuși, să trăim ok în ciuda lor. Instinctul de supraviețuire ar trebui să funcționeze – nu ar trebui să trăim sau murim ca să facem pe placul unora ce se cred buricul Pămîntului.
              Ah, da, mai e o chestie importantă de subliniat: anumite lupte au șanse de izbîndă atunci cînd nu sunt duse de unul singur, iar la „război” nu se adună mulți…
              P.S. Am corectat una din propozițiile de mai sus care a luat altă formă din lipsa unor cuvinte ce se vroiau folosite.

              • […] nu trăim sau murim ca să facem pe placul unora ce se cred buricul Pămîntului.

                Ba tocmai asta facem. Te credeam mai presus de atît…

                Caută, te rog, pe iutub documentarul BBC „The trap: What happened to our dreams of freedom” – sînt trei părţi de cîte o oră fiecare şi ar trebui să fie (au fost!) şi versiuni fragmentate. Anunţă-mă nu cînd ci dacă îl mai găseşti.
                Caută, te rog, blogul unde sînt (au fost!) postate părţile complete – găseşti (oare?) adresa blogului aici.
                Caută o versiune mai veche a acelui blog, cu Wayback Machine. Îţi va spune că nu are acel site în arhive. Hrm.
                Caută versiunile fragmentate. Prima e (a fost!) aici. Referinţă şi mică discuţie (din 2007) aici.

                Nu e aşa că unele lucruri sînt atît de volatile încît dispar pur şi simplu la contactul cu aerul? Sau, mai bine zis, cu atmosfera… fie ea încinsă sau nu.
                Nu e aşa că alţii ştiu mult mai bine decît tine ce-ţi doreşti, ce ai nevoie şi la ce ai sau nu acces?
                Nu e aşa că alţii au drept de viaţă şi (mai ales) de moarte asupra tuturor locuitorilor planetei Pămînt?

                Stay in the sandbox – it’s safer for you! E mesajul lor. Cu foarte mult subînţeles.

              • Comentariul tău de mai sus intrase în pending , nu se publicase. Am descoperit de ce.
                Oricum, corectarea mea ținea tocmai de propoziția pe care ai scos-o în evidență: era incorectă și din pdv al editării gramaticale, căci începusem cu „ar trebui” și așa trebuia să continui, pe lîngă faptul că asta doream să spun. Știi că mai atinsesem subiecte de genul acesta și fusesem de acord cu tine – nu mi-am schimbat părerea între timp. Se pare doar că nu am fost înțeleasă de data aceasta, lucru ce se poate remedia🙂 Am trimis un mail.

              • Am un dar ciudat: acela de a da mai multă importanţă înţelesului „dintre rînduri” decît cuvintelor propriu-zise. Acolo am găsit ceea ce m-a întristat.
                Între timp a dat realitatea peste mine şi mi-a dat de furcă. Aşa că nu-ţi mai face procese de conştiinţă, oricum nu ţin morţiş să am dreptate ci în multe cazuri tare aş vrea să greşesc.

                Intrarea în purgatoriu bănuiesc a se datora numărului de link-uri din mesaj, ceea ce se poate regla din Dashboard. Fiecare cu propriile setări.

                Vizionare plăcută!

Don't be shy, leave a reply :)

