20 comentarii

Cogito


Prostia e ca un purece – are nevoie de un cățel să îl poarte de colo-colo. 

Stupidity is like a flea – it needs a puppy to carry it around. 

© Allure

20 comments on “Cogito

  1. Desi in contextul comentariilor – al meu e cam offtopic – se poate citi si ca „prostia are nevoie de o javra ca sa se manifeste”🙂

    • Mai întîi de toate, bine ai sosit aici!🙂
      Nu este deloc off topic comentariul tău – e chiar pe temă; și da, se poate interpreta și așa🙂

  2. Uite de-aia nu ţin eu „blănoase” prin casă: nu vreau să mă „infestez”!😆

    Off-topic: în ce priveşte anunţul din dreapta-sus, sper că n-ai de gînd să mai pui link-uri către imagini de pe alte site-uri care pot fi retrase oricînd vrea ţîţa lor (după cum bine se vede).🙄

    • Bine gîndit!😀

      La care te referi? Am găsit și eu un site care m-a trimis la diferite progrămele pentru chestiile alea și m-am jucat un pic cu ele. Dacă e să dispară rezultatul muncii mele, le scot, nu-i bai.

        • Hmm, curios – la mine încă se vedea. O voi înlătura de tot, mulțumesc că m-ai anunțat.

          • Probabil apărea din cache. Dacă nimereşti în setările browser-ului ceva care să semene a „Clear cache”, dă-i brînci. La mine e un add-on pe nume „Empty cache button” sau ceva de genul ăsta – se vede în poză, seamănă cu o capsulă de Tetraciclină roş-albastră, pe toolbar în stînga-sus.😆

            • Făcusem și eu un print screen să o vezi, dar nu știu dacă și cum pot pune un link cu AddTags în comentariu😀
              Later edit: am golit și cache și tot, am scos și widget-ul.
              Ți-am văzut și Tetraciclina – 2 la 6 ore, nu?😆

              • Mă omori cu zile!🙂

                Întîi, încarci imaginea în cont, undeva în Gallery. O să primeşti un link. Laşi pagina aia deschisă şi pe altă pagină te apuci şi scrii un reply aici, la tine.
                În timp ce scrii, cu cursorul în fereastra de reply, activezi AddTags (Ctrl+Shift+T).
                În fereastra mare la AddTags, scrii ‘imagine’ sau ‘screenshot’ sau oricum vrei să apară textul care va purta link-ul.
                Cu AddTags încă deschis, te duci înapoi pe pagina cu link-ul, îl copiezi şi-l pui cu Paste pe linia de sus în AddTags (ai indicaţii acolo).
                Dacă vrei să apară un tooltip deasupra link-ului, scrii o descriere a lui pe linia de dedesubt (ex. ‘Screenshot al unei imagini care nu mai e’)
                După ce ai executat operaţiunile astea şi ai verificat să nu fie greşeli în text, apeşi butonul cu poză în AddTags (Add picture), ceea ce va formata textul din fereastra mare.
                Te duci înapoi pe pagina unde scrii reply-ul, avînd grijă ca cursorul să clipească în fereastra de reply şi apeşi butonul SEND în AddTags.
                Dacă mai vrei să scrii ceva în reply, o poţi face, apoi trimiţi reply-ul ca de obicei şi gata.

                Repet: link-urile de imagine, formatate ca mai sus, nu vor fi acceptate pe alte blog-uri decît cel propriu! Deci nu vei putea posta la mine în reply un link de imagine formatat cu AddTags sau cu orice alt program asemănător, fiindcă WP îl şterge definitiv – orice link către o imagine trebuie să fie simplu, neformatat, adică un http://unsiteoarecare.com/imagine.jpg.

              • Poate vrei să spui că te fac să trăiești multe zile, ca să poți comenta😆

                No, vezi că n-a fost așa greu să explici?😛 Nu te simți mai bine acum?😀

              • Abia-mi trag suflarea după cît am scris! Dacă era să explic prin viu grai, cred că deja mă lua leşinu’.🙂

              • Apreciez efortul🙂 Va trebui să urmez pașii pe care i-ai enumerat și să sper că va merge. Dacă nu, o pun pe e-mail, că-i mai simplu😆
                Un aperitiv, ceva, să-ți revii?😀

              • Uite, aici ar fi trebuit să inserez muţunachele care ridică din sprînceană, da’ norocu’ tău că nu pot.🙂
                Abia m-am învrednicit să-mi fac cafeaua de dimineaţă, mai e pînă la ronţăială, deşi cînd mă gîndesc la falca cu pricina parcă mi se ia şi foamea.

                Vezi să urmezi indicaţiile din mesajul de mai jos, altfel te trezeşti cu ditamai paleaşca în reply.😀

              • Un mic detaliu: imaginile foarte mari ca dimensiune nu se pretează să fie afişate ca atare într-un reply, ci doar cele foarte mic, precum un emoticon sau ceva gen ‘carte de vizită’. Restul ar fi mai bine să fie formatate sub formă de link cu tooltip şi trimitere, folosind butonul ‘Add URL link’ din AddTags, în loc de ‘Add image’.

              • …acesta fiind cazul imaginii mele, care e print screen , deci deloc mică…
                O să-mi prind urechile🙂

              • Ai auzit de funcţia ‘Crop’? Nu, nu te trimit pe cîmp, nu mai ai ce recolta acum. E o funcţie din editoarele de imagine care permite decuparea unei porţiuni din imagine, lăsînd doar atît cît a fost selectat.
                Aşadar, din ditamai cearşafu’ de poză, poţi tăia ce-i excedent şi laşi doar pătrăţelul cu „poza minune”, care evident că nu va mai blinkăni şi străluci cu tot glitteru’ ei iniţial.

                Pentru operaţiunea asta şi altele tot aşa uşurele, îţi pot recomanda FastStone Image Viewer, care e free (se acceptă donaţii, cică). Eu îl folosesc de cîţiva ani (adăugirile din screenshot-ul meu de mai sus au fost făcute în FastStone).

              • Chiar, ai dreptate. Cunosc funcția crop și-am și folosit-o. O să ajustez mărimea, la o adică – va fi însă ok doar mărimea cuvîntului respectiv făcut .gif ? E mai mare decît un emoticon chiar și-așa…

              • Uffa! Ţi-a dat statu’ ochi, foloseşte-i! Fă o comparaţie aproximativă cu alte elemente de pe pagina ta (pozele din dreapta), vezi în ce reply vrei s-o ataşezi – dacă e unul de la capul rîndului sau unul mai indentat, cum ar fi astea, de exemplu – şi decizi singură dacă se încadrează în limite.

                Cît despre format, calitatea se păstrează nealterată în format PNG şi are şi o compresie destul de bună. Însă în funcţie de conţinut şi numărul de culori, GIF ar putea concura uneori cu PNG. În FastStone ai posibilitatea să vezi dinainte la ce mărime va fi salvat fişierul înfuncţie de anumite opţiuni (compresie, număr de culori, etc) şi poţi alege dintre formate care ţi se pare mai avantajos.
                Dar pentru o imagine mică nu prea contează, mărimea fişierului e suficient de mică – mai importantă ar fi calitatea, zic eu.

              • Oki doki , mulțam frumos de răbdare (?) și explicații🙂 O să mă ocup de chestia asta cînd revin, ca măcar să îmi fac mîna puțin, să învăț cum se manipulează AddTaggs.
                Știu că discuțiile noastre sunt (cîteodată) lungi și (te) pot drena de energie, mai ales cînd sărim de la un post la altul, de pe un blog pe altul, deci time out for now 🙂 Trebuie să imi suport moral o prietenă – vom continua cînd vom mai fi prin zonă.
                Merçi beaucoup pour tout. Au revoir, monsieur Le Professeur 😉

              • O retragere elegantă… À bientôt, eleva mea rebelă…

Don't be shy, leave a reply :)

