4 comentarii

De ce sa nu cunoastem România?


Un clip deja publicat pe unele bloguri unde l-am sesizat si eu, „Why not get to know Romania?” se vrea a fi o modalitate publicitară menită a stîrni interesul turiștilor străini vizavi de România. L-am preluat și eu de pe You Tube (probabil nu ar strica să fie postat de cît mai mulți bloggeri) pentru că mi s-a părut interesant.

Observația mea (și nu numai a mea) este că imaginile prezentate se derulează un pic prea repede, avînd în vedere că e posibil ca nu toată lumea să le poată citi în întregime la viteza la care se schimbă informațiile; ideea studentei Ana Busuioc este, însă, demnă de laudă, iar prezentarea – reușită.

Mai trebuie să lucrăm – la propriu – ca afirmația legată de Transfăgărășan să nu rămînă cum că acesta este unicul drum din țară cu care ne putem mîndri…Situația jalnică a drumurilor descurajează mulți turiști străini – de români nici nu mai vorbesc…

Later edit: Am adăugat un alt clip de care mi-am adus aminte, primit pe mail într-un moment în care aveam nevoie de el. Mi-a reînnoit sentimentul de mîndrie de a fi româncă – în ciuda comentariilor despre realitatea pe care o (re)cunosc. Anumite fapte certe, realizări nu pot fi nici ignorate, nici minimalizate. Țara nu are nici o vină, iar oameni de și cu suflet mai există și în ziua de azi.

Nu obișnuiesc să fac greșeala de a generaliza.

Vizionare plăcută – sper să vă placă!

4 comments on “De ce sa nu cunoastem România?

  1. Dar nu e vorba doar despre Romania … in general strainii nu prea stiu lucruri despre orice altceva in afara de sfera lor … multi nu stiu nici macar lucruri despre tara lor … ceea ce e valabil si pentru romani … Nu stiu ce sa spun, e de discutat! Zambesc.

  2. Imi pare rau dar este cea mai proasta prezentare a Romaniei pe care am vazut-o vreodata. problema nu este ca strainii nu cunoscu romanii, ci ca ei ii cunosc pe segmente. Aici trebuie sa lucreze romanii …

    • Nici o problemă, ai dreptul acesta🙂 Mie nu mi se pare proastă – incompletă, da, căci sunt multe alte lucruri pozitive de spus despre România. Probabil s-a vrut doar un highlight scurt, dedicat cunoașterii unor aspecte de bază; nu se știe dacă nu își va continua proiectul sau nu o vor face și alții, fiecare în felul său. Eu pot spune în mod cert că există străini care nu știu nimic despre România și că alții au auzit doar despre Nadia și Dracula.

Don't be shy, leave a reply :)

