23 comentarii

Scurta


Cind se spune ” puncte-puncte „, la cite puncte se refera?🙂 Expresia in sine lasa loc pentru n+1. Majoritatea lumii foloseste 3, asa cum trebuie. Eu am folosit 2 de ceva timp, in goana calului. Mea culpa😀

23 comments on “Scurta

  1. Trei puncte de suspensie, trei si-atat. In timp ce mi se pare nostima polemica pe punctul pe care l-ai omis din viteza, cred ca unii s-au gandit sa te articuleze si au luat punctul si l-au pus pe i. „i” nu e de la hihii🙂

    • Da, între timp m-am învățat să pun 3, chiar și în viteză, să nu mai aibă unii ce spune🙂 Ne-am lămurit cu toții de una-alta😀
      Bine ai venit aici, cosmisian!🙂

      • Dupa cum ai observat, am venit cam tarziu, insa tot de la inceput te-am luat. Chiar si in postari diverse, mintea cladeste. Asa ca, am inceput cu primele tale postari. Am citit pana am crezut ca blogul tau e facut cu efecte de ceata, chiar daca ale altora sunt cu fulgi. Mint! Sunt cu puncte albe, si nu trei🙂

        • Nu este deloc tîrziu – mi-am reluat activitatea în blogosferă nu de mult, precum se vede în arhive, deci blogul e mititel. Și da, am observat că ai luat-o de la origini🙂 și că ai citit articolele de început, lucru care nu poate decît să mă bucure, deoarece se pare că există persoane care dau like după like fără ca măcar să fi citit posturile cu pricina…
          Sper să se ridice ceața curînd, pentru a-ți putea continua drumul liniștit🙂
          Mulțumesc de răbdare și citire🙂

  2. @ Drugwash: „Fii pregătită pentru orice!” – nu mă sperii, sunt și unde mai trebuie, mă mai fac🙂

    • Ah, nu era de sperietură ci doar un avertisment amical, o scurtă – ca să fiu şi eu o dată on-topic🙄 – tragere de mînecă.🙂 Nu umblu io cu boo-hoo.😀

      • Sunt cu mîneca trasă, în cazul acesta. Sau suflecată🙂

        • Stai să-mi fac somnu’ de frumuseţe şi-om mai vedea dacă-i muză sau muso.🙄

          Între timp mai dă-i un pic de sfoară la nesting level din Dashboard > Theme > Discussion (parcă, am uitat), ca să apară şi reply-urile astea mai ordonate oleacă.

  3. Haha, ce intrare ţi-ai făcut! Akismetu’ mîne-sa te-a zvîrlit drept în lada cu reciclabile!😆 Bine că m-ai tras de atenţie, altfel dormeai acolo vreo două-trei zile pînă se trezea Alzheimeru’ meu să cerceteze.😳

    No acuma, cu tehnologia asta-i mare bai, da’ facem şi noi fiecare ce poate. Io am zis ce-am ştiut, poate-o fi cuiva de folos, odată şi-odată. Nici io n-am aripi de îngeraş în respectarea regulilor, da’ nici coarne şi copite n-am.😀

    Bine te-am găsit!😎

    • Am văzut că nu au apărut publicate (comentariile), de aceea m-am gîndit că sunt sigur „puse bine”🙂 Am mai avut probleme de genul acesta și pe alte bloguri, deci dau sfoară-n țară dacă e cazul (vezi post „Aviz”)🙂 Coarne și copite știu că nu posezi, de aceea am intrat în ograda ta pe cînd (nu) dormeai…

      • Coarne și copite știu că nu posezi […]

        Chiar m-ai crezut pe cuvînt? O, dulce naivitate…🙄 Fii pregătită pentru orice!😎

        Cu cititul am ajuns abia la „Maxima zilei” din 22 august, luate de la coadă, dar cîndva în cursul zilei de azi va trebui să şi dorm în contul nopţii trecute. Şi-apoi nu se ştie cu ce „muză” m-oi trezi.😈

  4. @ Dorin: Bine, da-te mare🙂 Am uitat unele functiuni de pe-aici, insa le redescopar eu si mai invat in timp, nu ma deranjeaza. Mai comenteaza ceva, amabil fiind, ca sa vad daca am rezolvat problema, sa poata oamenii sa se desfasoare in pace😛

  5. Buna dimineata si multumesc de vizita si comentariu. Sunt destul de corecta in ce priveste gramatica, tin la ea, insa eu am taiat un punct de ceva vreme. Nu in semn de protest sau din nestiinta, pur si simplu…trademark, sa spun asa🙂 Sue me🙂

    • Sunt destul de sceptic la încălcarea convențiilor de vorbire sau scriere ‘ca și însemn personal’. De exemplu, în tipografia clasică există un motiv pentru care se folosesc trei puncte urmate (ca orice semn de ortografie exceptînd paranteza deschisă) de un spațiu. Motivul e simplu: arată textul mult mult mai armonios.
      Cît despre ‘însemnul personal’ cunosc oameni care pentru a-și ascunde ignoranța în anumite domenii inventau ei propriile definiții. Ca și consecință, dialogul pe temele respective era imposibil: e imposibil să vorbești despre nihilism cînd tu folosești definiția ‘ca la carte’ iar cel din fața ta îl folosește ca ‘folosire excesivă de „nu”‘. Unfortunately, I’m not even kidding.
      PS: sugerez să dai drumul la comentarii pentru cei care au mai postat comentarii pe blogul tău (și îmi cer scuze dacă deja ai făcut treaba asta)🙂

      • Iti inteleg punctul de vedere. Nu fac parte din categoria de care mentionai pentru ca nu doresc a reinventa roata si a schimba regulile de scriere. Am ajuns sa reduc numarul lor incercind sa ma invat a tasta cu o oarecare viteza pe care o doream imbunatatita si, pierzind punctul pe drum, asa a ramas. De aceea am zis ca a devenit trademark, pentru ca am observat ca m-am obisnuit asa si le-am folosit ca atare de ceva vreme. Asta nu inseamna ca e un obicei bun.
        Pentru ca sunt de acord cu replica ta si pentru ca nu doresc a ma contrazice cind zic ca tin la scrierea corecta, voi avea grija – in graba de a tasta – sa adaug punctul de rigoare. Multumesc. (and I’m not joking either)
        P.S. Cred ca trebuie sa modific ceva in ce priveste comentariile. Se pare ca le am setate a fi moderate toate…(-> 3😉 )

  6. Se referă desigur la 3. E definit ca semn de punctuație diferit, și ESTE semn de punctuație diferit cu grafie diferită: ar trebui să apară ca trei puncte nespațiate, dar HTML-ul nu știe treaba asta: http://en.wikipedia.org/wiki/Ellipsis

    • În setul de caractere Unicode (folosit de sistemele de operare Windows NT – mai precis de la XP în sus, nu sînt sigur de 2000 şi NT4.0 sau mai vechi) există caracterul Ellipsis, însă nu este direct disponibil pe layout-ul RO şi nici pe EN.

      Pentru a obţine acel caracter sînt necesari cîţiva paşi adiţionali, care ar veni însă în contradicţie cu viteza de tastare. Pentru cei ce au ca scop un text curat şi corect în detrimentul vitezei, pot face în felul următor (la laptop poate fi mai complicat sau imposibil, iar la device-uri mobile n-am nici cel mai mic habar):
      – activează modul NumLock dacă nu e activat (LED-ul corespunzător să fie aprins)
      – apasă şi ţine apăsată tasta [ALT] din stînga (nu e acelaşi lucru cu cea din dreapta!)
      – tastează una după alta cifrele 0 1 3 3 pe tastatura numerică din partea dreaptă (nu e acelaşi lucru cu tastele numerice de pe rîndul de sus!)
      – eliberează tasta [ALT]
      La poziţia curentă a caret-ului ar trebui să fie acum caracterul ellipsis, adică – dacă nu apare sau e alt caracter, atunci sînt probleme de interpretare a caracterelor Unicode fie în font-ul paginii web respective, fie în sistemul de operare şi atunci se impun investigaţii mai amănunţite.

      Succes!😎

      • Mulțumesc și bine ai venit, Drugwash🙂 Pentru blog folosesc laptopul și – deoarece aici nu am motiv să mă grăbesc – adaug cele 3 puncte așa cum trebuie și scriu cum se cuvine (am reușit să rezolv cu diacriticele, care mi-au dat bătaie de cap). Îți cunosc spiritul observator – îl posed și eu🙂 În genere, îmi dau seama cînd o greșeală se face din neștiință sau din alte motive🙂 E bine de știut că te pricepi – poate voi avea nevoie la un moment dat de ajutor, caz în care sper că te pot deranja.
        Off topic: am lăsat cîteva comentarii la tine, începînd cu rubrica „Despre mine”, însă e posibil să fi intrat în spam…

        • Pai da, s-a ridicat. Citisem pana spre dimineata, oriunde origineaza dimineata pe ceas. Eu nu dau Like. Tu vezi Like. Eu nu. Eu las urme. Cand citesc, sunt serios. Nu as vrea sa ma citeasca cineva superficial. Nu scriu eu cine stie ce, dar scriu. Daca citeste, sa citeasca. La fel e si aici. Sunt interesat sa vad ce scrii, cum scrii, cum te joci cu cuvintele si cu sensul lor. Nu imi pasa de micile greseli. De corectarea lor sa se ocupe „editorii”. In seara asta mai pasesc pe zapada blogului tau. Daca urmele sunt tot albe, eu sunt.

          • S-a legat comentariul tău de un alt răspuns🙂
            Sper că nu te ține nedormit blogul meu😀 Știu ce spui, înțeleg și apreciez – așa mi se pare și mie firesc…
            Poți păși liniștit oricînd dorești prin zăpada de aici, cum o numești tu…eu îți mulțumesc anticipat pentru că o faci🙂 Călătorie plăcută…

Don't be shy, leave a reply :)

